Зараз читаю
Чим займається сучасний ейчар

Чим займається сучасний ейчар

Роль ейчара в бізнесі в останні роки помітно зросла. Через брак фахівців на ринку ейчарам потрібно утримувати кращих людей. У минулому році ейчарам довелося налагоджувати віддалену роботу команд. Ці та інші тенденції сучасного HR відбили в новій премії HR Pro Awards. Її вперше проводить Українська асоціація HR-професіоналів. У премії 11 номінацій – для досвідчених і початківців ейчаров і проектів, які вони втілюють.

Попередній рік показав: успішним може бути лише той бізнес, який орієнтований на людей. Наприклад, в METRO Cash & Carry Україна задовго до пандемії змінили свій підхід до HR і почали інвестувати в персонал. Наприклад, коли дізналися, що касири працюють в зоні з відкритими дверима і взимку мерзнуть, кожному співробітнику видали повний комплект фірмового одягу: куртки, теплі штани і жилетки. Люди стали працювати за гнучким графіком, переїхали в новий зручний офіс. І це дало результат – текучка в METRO стала набагато нижче, ніж в інших торгових мережах. А під час карантину, коли навантаження сильно зросло, команда почала працювати з ще більшою ретельністю.

Піклуватися про співробітників – пряме завдання ейчара. Коли співробітники розвиваються і відчувають себе захищеними, це йде на користь бізнесу. Такий підхід особливо важливий в галузях, де компанії конкурують за хороших фахівців, наприклад в IT. В українській студії розробки ігор Frag Lab раз на рік піднімають співробітникам зарплату, оплачують навчання і участь в міжнародних конференціях. Плинність в компанії не перевищує 1% на рік, а кістяк команди працює разом вже 15 років.

Турбота необов’язково повинна виражатися в матеріальних речах. Дати людині вихідний, коли у його дитини концерт в школі, – недорого для компанії. Залучати його до прийняття рішень, прислухатися до його думки – взагалі безкоштовно. Якщо у кого-то повільно працює домашній комп’ютер і немає столу – виправити це. Максимально захистити тих, хто не може працювати вдома, – не тільки закупити маски, антисептики, захисні екрани і електронні термометри, а й донести до співробітників перевірену інформацію про пандемію. Наприклад, компанія «Агропросперіс» навесні 2020 року організувала онлайн-семінари з доктором Комаровським про COVID-19, співробітники могли задавати йому питання.

Читати також

Ейчар може аналізувати поведінку співробітників: скільки людина користується звичайним авто-паркуванням, скільки вело-, у кого є діти, хто займається спортом. На основі цих даних можна впроваджувати різні «плюшки» і бонуси: одна людина оцінить путівку в літній табір для дитини, інша – медстраховку. Підхід – як в Netflix, який пропонує вам серіали, підібрані на основі ваших уподобань. Саме такого ставлення до себе чекає молодь.